Saturday, May 3, 2014

Ruz-ı Hızır 2014

5 Mayıs'ı 6'ya bağlayan gece, Hızır ile İlyas'ın buluştukları gün.

Bir bakıma, Nevruz'un İslamlaştırıldığı bir bahar bayramı. 
Üstüne 2010 yılında, Unesco'nun İnsanlığın Somut Olmayan Kültür Mirası Listesi'ne girmesi için başvuru yapılmış.

Yapılacak o kadar çok şey var ki, 5 Mayıs'ta. 

Öncelikle, Pazartesi evde temizlik falan yapmayın, yaptırmayın. Bugün veya yarın yapın. Evi süpürmek, bereketi kaçırırmış. İzmir Fuar'ında çingeneler bu saatlerde doluşmuş, gırnatalar çalıyor olur. Yeşil yanına, su kenarına inilir. O zaman parklara! Su kenarına!

Bildiğim bir şey var, o da sabah erkenden Hızır ve İlyas'ın evi dolaşması için pencereleri açmak, geçtikleri yerlere bereket bırakması için, taneli yiyeceklerin bulunduğu tencerelerin kapağını, cüzdanları, çekmeceleri açık bırakmak. Ezandan önce de kapatmak. Ben bunu her yıl yaparım. İşe yarar.

Ve bildiğiniz gül ağacının altına dilek çizmek, dalına dilek asmak vs. Sonra bu dilek kağıtlarını suya atmak.
Geçen sene, gömdüğüm paraları nereye koyduğumu unuttuğum için, Temmuz gibi bulup kırmızı kurdeleye geç sarmıştım. Sardıktan sonra dileklerim gerçekleşmeye başladı!?! 

Bugün de gitmeden evvel, ev içinde tütsü yaktım. Ucu yanmış tütsüm Sevgili C için. O istemişti fotoğraf. 

Umarım dileklerimiz kabul olur. Kainat güzeli yarışmasındaymışım gibi, dünya barışı istiyorum.



Keşke hep Şamanik kalsaymışız. 

3 comments:

  1. Aaaaa Hollandalı'ların barış çubuu :) Ay hiç darılmayalım biz tabii dünya barışı temennilerine ek.. İçimi de bir heyecan sardı, biri mi geliyormuş, leylek mi görmüş falan filan.. Haydinş!
    Bu arada, sağol yani obsesif bir okurunuz olarak şimdi bir de hasta bakımına ek olarak evi temizlemem gerekecek dip köşe :D

    ReplyDelete
  2. Ne temizliği yav, bırak dağınık kalsın :)

    ReplyDelete
  3. Valiz + pasaport ile 2014te 5 ülke/şehir!
    Çok şükür.

    ReplyDelete